Obalamy mity. Nie powinno się chwalić sukcesami?

2 minuty czytania

Chwalenie się własnymi sukcesami wciąż nie jest dobrze postrzegane. Kojarzone jest zazwyczaj z byciem zarozumiałym, przemądrzałym, a nawet aroganckim. Skromność jest bardziej pożądana cechą. Dlaczego to podejście nie zdaje egzaminu w pracy? Dlaczego warto, a nawet trzeba, informować szefa o swoich osiągnięciach?

“Samochwała w kącie stała.”

Podejrzewam, że wielu z nas pamięta wierszyk z dzieciństwa, który uczy, że nieładnie jest się przechwalać. Mówienie o sobie w samych superlatywach często nie jest mile widziane przez innych. Zazwyczaj taka osoba jest odbierana jako zadufana, zapatrzona w siebie. Mówi się o niej, że pozjadała wszystkie rozumy, odkryła Amerykę przed Kolumbem, itd.

Nadmierne przechwalanie się faktycznie do niczego nie prowadzi. Z kolei nie prezentowanie swoich osiągnięć jest równie nieskuteczne.

Dlaczego zatem warto regularnie dzielić się swoimi sukcesami z szefem?


  Przełożony jest często zbyt zajęty innymi ważnymi sprawami, żeby dostrzec i odnieść się do Twoich osiągnięć, jeśli nie wyjdziesz z inicjatywą, by mu o nich opowiedzieć.

 

  Przedstawiając swoje osiągnięcia, upewniasz szefa w tym, że jesteś skutecznym i zaangażowanym profesjonalistą, na którego można liczyć.

 

  Lepsza świadomość przełożonego o Twoich sukcesach zwiększy Twoje szanse na pozytywny rezultat podczas ubiegania się o podwyżkę lub premię. Twoja karta przetargowa będzie wtedy silniejsza.

 

  Mając na uwadze Twoje świetne wyniki, menedżer może przydzielić Cię do bardziej strategicznych projektów i ciekawych zadań, w których będziesz miał okazję ponownie pokazać się z dobrej strony.

 

  Będąc na bieżąco z pozytywnymi rezultatami Twojej pracy, szef będzie bardziej skłonny wziąć Ciebie pod uwagę przy okazji możliwego awansu.

 

  Opowiadając o swoich sukcesach, wzmacniasz poczucie własnej wartości i utwierdzasz się w przekonaniu, że dobrze sobie radzisz.


Umiejętne przedstawianie swoich osiągnięć ma bezpośredni wpływ na rozwój Twojej kariery zawodowej oraz na poziom wynagrodzenia.

Warto więc śmiało mówić o swoich konkretnych sukcesach, budować swoją pozycję w firmie jako eksperta i między innymi na tej podstawie oczekiwać i odważnie sięgać po więcej.

Nie pozwól na to, abyś marnował nadarzające się szanse tylko dlatego, że nie zadbałeś o to, by Twój przełożony miał dostateczną wiedzę na temat Twoich osiągnięć w pracy.

Do dzieła!

Dwutygodnik Korpołebskiego.
Twój niezbędnik do rozwoju.