Etykieta w biznesie. Korpo quiz.

2 minuty czytania

Siła etykiety w biznesie jest często niedoceniana. Nauka biznesowego savoir vivre jest inwestycją, która przyniesie Tobie wymierne korzyści w postaci wzmocnienia marki osobistej czy chociażby relacji ze współpracownikami i klientami. Przekonaj się, jak znajomość kodeksu zachowań pomoże Ci w realizacji celów zawodowych.

Czy zastanawiałeś się kto pierwszy powinien podać rękę na powitanie: osoba wyższa stanowiskiem czy kobieta?

Dobre maniery w życiu zawodowym mają ogromne znaczenie. Adekwatny do okoliczności strój, odpowiednie przywitanie się, dostosowana mowa ciała mają ogromny wpływ na powodzenie w życiu zawodowym. Znajomość zasad etykiety biznesowej często decyduje o tym, czy zostaniesz przyjęty do pracy, pozyskasz nowego klienta albo przedłużysz istotny kontrakt. Savoir vivre jest równie ważny jak Twoja wiedza i umiejętności i ma bezpośredni wpływ na rozwój Twojej kariery, a nawet zarobki.

Znajomość kodeksu zachowań sprawi, iż będziesz wiedział jak w każdej sytuacji okazać szacunek Twoim współpracownikom i klientom. Ponadto pozwoli Ci w sposób profesjonalny przedstawić swoją rolę w organizacji oraz godnie reprezentować firmę, z której się wywodzisz.

Zrób poniższy test i sprawdź jak wygląda Twoja znajomość etykiety biznesowej.


    1. Mężczyzna i kobieta idą schodami do góry. Jak powinien iść mężczyzna?
      a) Przed kobietą.
      b) Za kobietą.
      c) Obok kobiety, minimalnie za nią.

 

    1. Prowadzisz prezentację na stojąco. Masz na sobie marynarkę z trzema guzikami. Które z guzików muszą być zapięte?
      a) Wszystkie.
      b) Albo guzik środkowy albo dwa górne guziki.
      c) Tylko górny guzik.

 

    1. Na imprezie służbowej kobieta siada do stołu. Swoją małą torebkę…
      a) Wiesza na krześle.
      b) Kładzie na stół.
      c) Kładzie na kolanach.

 

    1. Jesteś na imprezie służbowej i popijasz wino. W której ręce trzymasz kieliszek?
      a) Prawej.
      b) Lewej.
      c) To zależy, czy jestem prawo czy leworęczny.

 

    1. Menedżer mężczyzna i pracownica witają się w biurze. Kto pierwszy wyciąga rękę na przywitanie?
      a) Menedżer.
      b) Pracownica.
      c) Ten, kto jest szybszy.

 

    1. Pojęcie, które określa porządek pierwszeństwa w sferze biznesowej jak i prywatnej to…
      a) Prokrastynacja.
      b) Precedencja.
      c) Progresja.

 

    1. W biurze stoi i rozmawia ze sobą grupka pracowników, kobiet i mężczyzn. Podchodzi do nich kolega, który chce się przywitać. Jak powinien to zrobić?
      a) Podaje rękę kolegom, nie podaje ręki kobiecie.
      b) Podaje rękę kolegom i daję sposobność kobiecie, aby pierwsza wyciągnęła rękę.
      c) Podaje rękę kolegom oraz kobiecie.

 

    1. Do firmy dołączyła nowa koleżanka. Chcesz, aby poznał ją Twój przełożony. Co robisz?
      a) Przedstawiam mojego szefa (mężczyznę) nowej koleżance.
      b) Przedstawiam koleżankę mojemu szefowi (mężczyźnie).
      c) Daję sposobność, aby szef sam przedstawił się nowej koleżance.

 

    1. W pokoju przy biurku siedzi pracownica. Inni pracownicy wchodzą do jej pokoju i podają jej rękę na powitanie. Co robi pracownica?
      a) Podaje dłoń w pozycji siedzącej.
      b) Wstaje i podaje rękę.
      c) Wita się na siedząco skinieniem głowy.

 

  1. Szef (młoda kobieta) i pracownica (dojrzała kobieta) witają się w biurze. Która z nich wyciąga rękę jako pierwsza?
    a) Pracownica.
    b) Przełożona.
    c) Nie ma znaczenia, gdyż obie są kobietami.

Poprawne odpowiedzi na pytania: 1c, 2b, 3ac, 4b, 5a, 6b, 7b, 8b, 9b, 10b.

Dwutygodnik Korpołebskiego.
Twój niezbędnik do rozwoju.